الأحد، 22 يونيو 2008

الى نفسي

الى نفسي..
اليوم فقط علمت اني كنت اخدعك,واقول انه يوجد غيرك, واحبه..غير اني فهمت وتعلمت :انه لا يوجد لي الا سواك..
**********
النهاردة مش حاغني غير لنفسي..
هي بكرة .. هي يومي ..
هي امسي..
*******
وحاكتب لك .. وحاحكي لك .. واغني لك..
*******
النهاردة حاتولد لك..
وانتشي ..
م الحب .. ومن جمالك..
واقول يا روحي نعنشي..
بعد كل اللي جرالك..
****
نفسي اتكلم و ابوح..
واطير حمامي..
فوق غصون الدوح..
***
ايه جرالك؟
ايه اللي نابك؟
مبسوط شويه؟..
يا ريت..
ده الهم طابق
والحزن سابق..
وعيوني جعانة حنان
م الغربة في وسط الاهل
و حنين الروح
لحبيب الروح اللي مشي..
*********
لا يا قلبي متخونش اللي خانك..
********
ياعبير الورد في يوم الربيع
ليه جمالك مش نصيبي..
لو يعود العمر في زمنه البديع
وتكون حبيبي ..لو...
لو.. ولو ....ولو...
واه م الحظ لما يخلف..
يا عبير الورد..
*********
النهاردة..
مش ح اغني لاي حوا
كلهن صنف واحد .. ناقصات للمروة..
***********
النهاردة مش ح اغني لاي بنت
كلهن راهبات
عند رب الشر ست
**************
النهاردة مش ح اغني لاي نسوة..
كلهن ناعمات مظهرا
والاصل قسوة..
**************
النهاردة مش حاغني لاي حرمة..
اعلاهن في زمانك
لا تساوي نعل صرمة..

ليست هناك تعليقات: